...

25.5.2017
7160

BİRLİKTE KARDEŞLİĞE Şanlıurfa Gezi Notları

Şanlıurfa Valiliği'nin katkıları ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü organizasyonuyla düzenlenen ‘' Birlikte Kardeşliğe'' proje kapsamında Ortaca İmam Hatip Lisesi olarak 2 günlük Şanlıurfa gezisi yaptık.

16 saatlik yorucu yolculuktan sonra akşam Şanlıurfa öğretmenevinde misafir olduk. Ertesi gün Proje kapsamında Muğla Ortaca İmam Hatip Lisesi Öğrencileriyle, TES-İŞ Anadolu Lisesi öğrencilerinin ev sahipliğinde Şanlıurfa'yı gezdik. Böylece Şanlıurfa'nın tanıtımına ve oluşan ön yargılara son vermede önemli bir adım atılmış oldu. İlk gün Öğleye kadar Hz. İbrahim peygamberin doğduğu mağara,Balıklı göl ve Hz. İbrahim peygamberin ateşe atıldığı mancınıkların olduğu kale rehberler eşliğnde ziyaret edildi. Öğleyin Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Sosyal Tesislerinde İl Milli Eğitim Müdürü Şerafettin Turan, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Ziya Suluyer, İl Milli TES İŞ  Okul Müdürü Rıza YILDIZBAKAN ve Muğla/Ortaca'dan gelen biz öğretmenler  Salim YILMAZ ,Yusuf Önder ASLAN,Ayhan SARITAŞ ve Öğrencilerin katıldığı yemekte bir araya gelerek güzel bir birliktelik örneği sergilendi.

Yemekte misafir öğretmen ve öğrencilerle yakından ilgilenen İl Milli Eğitim Müdürü Şerafettin Turan yaptığı konuşmada şunları söyledi;

"Şanlıurfa Valisi Güngör Azim Tuna'nın destekleriyle bu projeyi hayata geçirmedeki gayemiz Şanlıurfa'nın dışarıdan görünen yüzüyle değil ülke insanlarımızın, öğrencilerimizin buraları yakından görüp oluşan ön yargıyı yıkıp bir bütün olarak tüm bölge insanlarımıza kardeşlik duygularını aşılamaktır. Bu güne dek yapılan programlarda bunda başarılı olunduğunu gelmeden önce ve geldikten sonraki düşüncelerin değiştiğini görmekten mutlu olduk. Umarım bu kardeşlik tohumları büyür ve tüm ülkemiz insanlarında ilelebet yaşar." Konuşmalardan sonra karşılıklı hediyeler verildi ve Anadolu ajansı konuklarla röportaj yaptı.

Öğleden sonra Kardeş okul TES İŞ Anadolu lisesi bahçesinde fidan dikimi gerçekleşti. Hatıra fotoğrafı çekildi. Ardından önce Hz. Eyüp peygamberin çile çektiği mağara ziyaret edildi. Sonra dünyanın en eski şehirlerinden tarihi Harran kentine gidildi. Harran antik kentinde rehberimiz tarihi açıdan önemini anlattı. Akşamüzeri ev sahiplerimiz bize akşam yemeği sonrası Sıra gecesi eğlencesi düzenledi.

2. gün sabahleyin önce Şanlıurfa Tarih müzesi ardından Mozaik müzesi ziyaret edildi. Şanlıurfa'ya gelen ziyaretçiler mutlaka bu müzeleri ziyaret etmelidir. Son olarak Şanlıurfa kapalı çarsısında alışveriş yaptık. Öğle yemeğinden sonra Bizi hiçbir zaman yalnız bırakmayan Şanlıurfa Milli Eğitim Md. Yrd. Ziya Suluyer hocamıza teşekkür ederek vedalaştık.

Dönüş yolunda Öğrenciler ve öğretmenler ile Şanlıurfa gezisini değerlendirdik. Bütün öğrenciler gezinin çok faydalı olduğunu, Güneydoğu hakkındaki bilgilerimizin değiştiğini, kardeşlik duygularının pekiştiğini söylediler.